ព្រះ​ក្រាល​លើ​ភ្នំ​គូលែន​ បង្កប់​អាថ៌កំបាំង​សាសនា

ភ្នំពេញៈកន្លែង​ដ៏​អាថ៌កំបាំង​មួយ​កន្លែង​ដែល​បង្កប់​ទៅ​ដោយ​ប្រវត្តិ​សាសនា និង​ទី​ទស្សនា​ព្រះ​អាទិត្យ​លិច​ដ៏​ស្រស់​ស្អាត​ដោយ​ការ​អង្គុយ​នៅ​លើ​ថ្ម​ចម្រោះ​ទឹក​មិន​ធ្លាប់​ឃើញ​ដែល​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ទាំងអស់​មិន​បាន​ទៅ​ដល់​នៅ​ពេល​ធ្វើ​ដំណើរ​ឡើង​កម្សាន្ត​លើ​ភ្នំ​គូលែន​នោះ​ត្រូវ​បាន​គេ​ស្គាល់​ឈ្មោះ​ថា «ព្រះ​ក្រាល»។

Tuesday, 18 December 2012
សេត គឹមសឿន
ភ្នំពេញ ប៉ុស្តិ៍

រូប​សំណាក​ព្រះ​ពុទ្ធ​អង្គ​ត្រូវ​បាន​កសាង​នៅ​ត្រង់​តំបន់​ព្រះ​ក្រាល​។ រូបថត សេត គឹមសឿន

រូប​សំណាក​ព្រះ​ពុទ្ធ​អង្គ​ត្រូវ​បាន​កសាង​នៅ​ត្រង់​តំបន់​ព្រះ​ក្រាល​។ រូបថត សេត គឹមសឿន

ដោយ​ធ្វើ​ដំណើរ​ឆ្លង​កាត់​ផ្លូវ​ដ៏​តូច​មួយ​ពី​ផ្លូវ​បំបែក​ត្រង់​តូប​លក់​អីវ៉ាន់​ឡើង​ទៅ​ព្រះ​អង្គ​ធំ​ដោយ​ប្រើ​រយៈ​ពេល​ប្រហែល​ជិត​កន្លះ​ម៉ោង​ក្រោម​ម្លប់​ឈើ​ងងឹត​ស្លុប​នោះ គេ​នឹង​បាន​ឃើញ​ពី​ទិដ្ឋភាព​នៃ​ផ្ទាំង​ថ្ម​រដិបរដុប​ដ៏​កម្រ​បាន​ជួប​មួយ​កន្លែង​ទីនោះ​ហើយ​ដែល​ចាស់​ទុំ និង​អ្នក​រស់​នៅ​លើ​ភ្នំ​គូលែន​បញ្ជាក់​ថា​ជា​ទី​កន្លែង​ដែល​មាន​ជាប់​ពាក់​ព័ន្ធ​នឹង​ដំណើរ​ស្វែង​រក​ព្រះធម៌​របស់​ព្រះ​ពុទ្ធ​អង្គ​មុន​នឹង​លោក​បាន​ត្រាស់​ដឹង​ជា​ព្រះ​សមណ​គោតម​នោះ​។

លោក ញឹប វល័ក្ខ អ្នក​រស់​នៅ​លើ​ភ្នំ​គូលែន​ដែល​បាន​ជួយ​នាំ​ផ្លូវ​ទៅ​កាន់​ទី​មនោរម្យ​នោះ បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា នៅ​តំបន់​នេះ​មាន​ឈ្មោះ​ថា ព្រះ​ក្រាល ។​លោក​បាន​បន្ត​ថា តាម​តំណាល​ត​ៗ​គ្នា​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា តំបន់​នោះ​ជា​ទី​ដែល​ព្រះ​ពុទ្ធ​អង្គ​លោក​មក​គង់​ប្រថាប់​ដើម្បី​ស្វែង​យល់​ព្រះ​ធម៌​នៅ​លើ​ទឹក​ដី​ដ៏​ស័ក្តិ​សិទ្ធិ​ភ្នំ​គូលែន​នេះ ដោយ​លោក​បាន​បន្សល់​ទុក​នូវ​ដាន​មួយ​ចំនួន​មក​ទល់​នឹង​សព្វ​ថ្ងៃ​នេះ​។

លោក ញឹម វល័ក្ខ​និយាយ​ថា៖​«​តាម​ខ្ញុំ​ដឹង​ត​ៗ​ពី​ដូន​តា​ទីនោះ​ព្រះ​ពុទ្ធ​លោក​ធ្លាប់​មក​សំណាក់​ធម៌ ស្វែង​យល់​ព្រះ​ធម៌​អស់​រយៈ​ពេល​យ៉ាង​យូរ​នៅ​លើ​ភ្នំ​នេះ ព្រោះ​ភ្នំ​គូលែន​ជា​ទី​កន្លែង​ស្ងប់​ស្ងាត់ ហើយ​មាន​បារមី​ខ្លាំង​ពូកែ​មុន​នឹង​ព្រះ​អង្គ​បាន​សម្រេច​ព្រះ​ធម៌​អស្ចារ្យ​នោះ​»។

ព្រះ​ក្រាល​មក​ទល់​នឹង​ពេល​នេះ​មាន​ភ្ញៀវ​តិច​តួច​ណាស់​បាន​ស្គាល់ និង​មក​លេង​កម្សាន្ត​ហើយ​ភាគ​ច្រើន​អ្នក​ដែល​បាន​មក​ទស្សនា​តែង​លើក​ឡើង​នូវ​ចម្ងល់​ថា តើ​ហេតុ​អ្វី​តំបន់​នោះ​មាន​ឈ្មោះ​ថា ព្រះ​ក្រាល​? ជុំវិញ​ចម្ងល់​នេះ លោក សុវណ្ណ សារ ដែល​គ្រោង​នឹង​បួស​ជា​ព្រះ​សង្ឃ​គង់​នៅ​វត្ត​ដ៏​តូច​ទើប​បង្កើត​ថ្មី​នៅ​ទីនោះ​បាន​ឲ្យ​ដឹង​ថា ឈ្មោះ «ព្រះ​ក្រាល» នេះ​ត្រូវ​គេ​ដាក់​ក្រោយ​ពេល​ដែល​ព្រះ​ពុទ្ធ​អង្គ​លោក​គង់​ប្រថាប់​នៅ​ទីនោះ​។


នៅ​តំបន់​ព្រះ​ក្រាល​នេះ មាន​ថ្ម​រដិប​រដុប ខ្ពស់​ទាប​មិន​រាប​ស្មើ​ទេ តែ​ជា​រឿង​ចម្លែក​អស្ចារ្យ​ដែល​កន្លែង​មួយ​មាន​បណ្តោយ​ប្រហែល​៧​ម៉ែត្រ និង​ទទឹង​៥​ម៉ែត្រ​មាន​ផ្ទាំង​ថ្ម​មាន​ផ្ទៃ​រាប​ស្មើ​ខុស​គេ។ ទីនោះ​ហើយ​ដែល​គេ​ដឹង​ថា​ជា​កន្លែង​ព្រះ​ពុទ្ធ​លោក​ក្រាល​ហាល​ស្បង់​ចីវរ​ក្រោយ​ពេល​ព្រះ​អង្គ​ស្រង់​ទឹក​នៅ​លើ​ភ្នំ​គូលែន​រួច​។

លោក សុវណ្ណ សារ បាន​និយាយ​ថា៖​«​ដូច​លោក​បាន​ឃើញ​អ៊ីចឹង កន្លែង​ផ្សេង​រដិប​រដុប តែ​កន្លែង​នេះ​មួយ​រៀប​ស្មើ ព្រោះ​នៅ​ជំនាន់​ព្រះ​លោក​បាន​ត្រាស់​ព្រះ​ធម៌​នៅ​ទីនេះ ព្រះ​អង្គ​បាន​យក​កន្លែង​នេះ ដើម្បី​ហាល​ស្បង់​ចីវរ​ព្រះ​អង្គ​រាល់​ថ្ងៃ ពី​មុន​មាន​ស្លាក​ស្នាម​ច្រើន តែ​ឥឡូវ​សល់​តែ​មួយ​នេះ​ប៉ុណ្ណោះ​»។

ដោយ​សារ​តែ​មាន​ជំនឿ​ជាក់​លើ​គន្លង​ព្រះ​ពុទ្ធ​សាសនា​នោះ វត្តមាន​វត្ត​អារាម​តូច​មួយ​បាន​ចាប់​បដិសន្ធិ​ឡើង ក្រោម​ការ​គាំទ្រ​របស់​ពុទ្ធ​បរិស័ទ​នៅ​ទីនោះ និង​ពុទ្ធ​បរិស័ទនៅ​សហរដ្ឋ​អាមេរិក​។

លោក វល័ក្ខ ឲ្យ​ដឹង​ថា មក​ទល់​នឹង​ពេល​នេះ វត្ត​ព្រះ​ក្រាល​នេះ មិន​ទាន់​មាន​ការ​ចាប់​អារម្មណ៍​ពី​ពុទ្ធ​បរិស័ទ និង​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​ស្គាល់​ច្រើន​នៅ​ឡើយ​ទេ ដោយ​សារ​តែ​វត្ត​នេះ​ស្ថិត​នៅ​លើ​ខ្នង​ភ្នំ​ឆ្ងាយ និង​ជ្រៅ​ពេក រីឯ​ផ្លូវ​ធ្វើ​ដំណើរ​ទៅ​កាន់​វត្ត​នោះ​ក៏​មាន​លក្ខណៈ​មិន​សូវ​អំណោយ​ផល​នោះ​ដែរ។ តែ​លោក​សង្ឃឹម​ថា នៅ​ថ្ងៃ​អនាគត​តំបន់​ព្រះ​ក្រាល​នេះ​នឹង​មាន​ការ​ចាប់​អារម្មណ៍​ទាក់​ទាញ​ច្រើន​មិន​ខាន​៕

What Next?

Recent Articles

6 Responses to "ព្រះ​ក្រាល​លើ​ភ្នំ​គូលែន​ បង្កប់​អាថ៌កំបាំង​សាសនា"

  1. លឹង្គនាគរាជ says:

    ចេះបង្កើតរឿងដើម្បីភរទៅកើត។ក្បួនរកលុយសម៏យថ្មី។

  2. Puthesen says:

    អាត្មាជាសមណនិស្សិតដែលបញ្ចប់ថ្នាក់បរិញ្ញបត្រផ្នែកទស្សនវិជ្ជ និងសាសនានៅពុទ្ធិកសាកលវិទ្យល័យព្រះសីហនុរាជា សាខាខេត្តបាត់ដំបង សូមបដិសេដទាំងស្រុង ចំពោះពាក្យដែលលើកឡើងថា កន្លែងព្រះក្រាលនេះជាទីដែលព្រះពុទ្ធអង្គ ធ្លាប់និមន្តមកសំណាក់ធម៌មុនបានសម្រេចធម៌។ អ្នកសាកគិតមើល៍ ព្រះពុទ្ធនៅឯណា? ការធ្វើទុក្ករកិរិយា៦មួយព្រះវស្សារបស់ព្រះអង្គនៅឯណាខ្លះ? ព្រះពោធិសត្តមានភាពអស្ចារ្យក្រោយ ពេលប្រសូត្រម្តង ទីដែលព្រះបីតាច្រត់ព្រះនង្គ័ល និងពេលជួបតាបស។ ក្រៅពីនោះមានកិរិយាដូច មនុស្សធម្មតា។ ពេលស្វែងរកធម៌៦ឆ្នាំ ព្រះពោធីសត្តដើរត្រាច់ចរដោយជើងទទេ ហើយចុះពីប្រទេសឥណ្ឌាមកកម្ពុជា មានចំងាយប៉ណ្ណា? មានកន្លែងណាដែលបញ្ជាក់ថា ព្រះពោធិសត្តចេះហោះហើរទេ? បើព្រះពោធិសត្តយាងមកមែន តើត្រូវចំណាចពេលប៉ន្មានថៃ្ង ខែ ឆ្នាំ ទើបមកដល់? វាអាចបាត់ប្រវត្តិសាស្រ្តរបស់ព្រះអង្គ។ សុំអោយក្រសួងធម្មការជួយមើលបញ្ហា និយាយបែបនេះផង។ ការរកលាភបែននេះវានាំអោយព្រះពុទ្ធសាសនាឆាប់សាបសូន្យរហ័ស ណាស់។ សូមបញ្ជាក់ម្តងទៀតថា គ្មានហេតុដូចដែលគេនិយាយបែបនេះនៅស្រុកខ្មែរទេ។

  3. Hh says:

    ព្រះពុទ្ធិលោកថា  “អត្តាហិ អត្តនោនាថោ” មានន័យថា ខ្លួនទីពឹងខ្លួន ចុះហេតុអ្វីបានជាម្នាក់ ៗ ខំទៅកសាងរូបព្រះពុទ្ធិធ្វើអី? បើព្រះពុទ្ធិលោក ដឹងលោកច្បាស់ជាខឹងស្លាប់ហើយ។ ធ្វើជាអ្នកកាន់ព្រះពុទ្ធិសាសនា តែមិនខំវិភាគសំដីព្រះពុទ្ធិ សូម្បីតែព្រះពុទ្ធិក៏លោកមិនដែលមានពុទ្ធិដិការ ថាលោកជាព្រះដែ លោកគឺជាមនុស្សធម្មតា លោកទៅនិព្ពានបាត់ទៅហើយ។ តើរឿងហេាះពីកន្លែងមួយ ទៅកន្លែង មួយ ជារឿងគួឲ្យជឿទេ។ ចូចាំថាគេហៅព្រះពុទ្ធិថាជាព្រះ ដោយសាគាត់កើតក្នងត្រកូលស្តេច ។ ពាក្យស្តេច ស្អីមួយក៏គេដាក់ពាក្យ “ព្រះ ” នៅពីមុខដែ 

  4. ភេទទី៣ says:

    សូមគាំទ្រមតិរបស់លោកបង Puthesen ​​។

  5. ព្រះកម្រងតាងជគត ព្រះបាទបរមេសូរ says:

    សូមលោកអាជ្ជាធរអប្សរា ដែលទទួលបន្ទុកបុរាណដ្ឋានក្រៅតំបន់អង្គរ ជាពិេសសបុរាណដ្ឋានភ្នំគូលែន មើលផងថា ការមកសាងសង់វត្ត និងដាក់របងហុំព័ទ្ធនេះ ប៉ះពាល់ដល់បុរាណដ្ឋានក្នុងផ្លូវច្បាប់ការពារបេតិកភណ្ឌដែរឬទេ។ បើប៉ះពាល់អ្នកនោះទោះបីមកពីឧអាមេរិកក៏មិនត្រូវឲ្យធ្វើផ្តេសផ្តាសស្រេចតែចិត្តអញ្ចឹងទេ។ សូមចែកឲ្យដាច់រវាងទិដ្ឋភាពច្បាប់ និងផ្លូវក្នុង ផ្លូវងងឹត។

  6. ???... says:

    ភូតច្រើនចាញ់អាត្មា សម័យថ្មីអ៊ិនធឺណេតគេគ្រប់គ្នាលែងជឿអបីយ៍ជំនឿទៀតហើយ
    លោកអាចារ្យឈប់ភូតកុហក់ ប្រជាពលរដ្ឋល្ងង់ទៀតទៅ…..!!!!! ប្រយ័ត្ន”បានតូចរួចធំ”
    គួរប្រាប់គេតាមត្រង់ថាមានកន្លែងមើលថ្ងៃលិចប្រសើរជាង ” ភូតច្រើនចាញ់អាត្មា “……